
Kibertámadás és adatvédelmi biztosítások
Hackertámadás, zsaroló vírus elhárítás
Nem telik el úgy nap, hogy ne jelenne meg legalább egy szalagcikk egy nagy cég informatikai rendszerének megtámadásáról, adatlopásról, szolgáltató rendszerek lefagyásáról, kormányzati portálok megbénításáról.
Technológiai fejlődéssel együtt járó kockázatok
A kiberkockázat rövid és hosszútávon is a TOP10 kockázat egyike. A technológia fejlődésével a mezőgazdaságot, a vízellátást, a pénzügyi rendszereket, a közbiztonságot, a közlekedést, az energiaszektort és kommunikációs infrastruktúrát fenyegetik leginkább a kibertámadások.
Az incidensek nyomán rendre megjelenő biztonsági ajánlások ellenére látványosan nő a kibertámadások száma és még gyorsabban nő az általuk okozott kár.
Adatvédelmi kockázatot jelent bármely adat, információ kezelése, kezdve a hagyományos irattározástól, a laptopokon tárolt információkon keresztül egészen a felhőalapú rendszerekben rejlő veszélyekig. Az internetet használó vállalatok gyakorlatilag bármikor szembesülhetnek a szervereiket ért szolgáltatás-megtagadással járó támadással, vagy a honlapjuk működését megzavaró webes támadással.
A kockázatok egyre összetettebbé válnak. Míg a vállalatok korábban a tárgyi eszközeik biztonsága és védelme érdekében eszközöltek befektetéseket, manapság inkább a számítógépes rendszereik és hálózataik, illetve az ezeken keresztül elérhető adatok, információk megfelelő védelmének kialakítása és fenntartása okoz komoly fejtörést.
- Adatvédelmi felelősség és jogvédelem. Adatbiztonsági fenyegetés
- Elektronikus adatok védelme, jó hírnév védelme
- Információk kezelése, multimédiás tartalmak
- Vizsgálati, szakértői díjak és bírságok
- Hálózatkiesés
Mire jó a kibertámadás és adatvédelmi biztosítás?
Hogyan biztosítható?
Tekintsd meg a videókat:
Mire jók a kibertámadás és adatvédelmi biztosítások?
1. Adatszivárgás a cég rendszereiből
Mindez minősülhet a személyes vagy bizalmas üzleti adatok nem megfelelő kezelésének, illetve megsértésének, vagy a cég adatbázasaihoz történő hozzáférés céljából indított kibertámadásnak.
2. IT Krízis
Az IT divíziónak foglalkoznia kell a problémával, miközben a cég rendszerinek továbbra is ki kell szolgálni a szokásos üzletmenetet. Kivizsgálni, hogy csak emberi mulasztásból eredő adatszivárgás történt, vagy esetleg meghackelték a vállalat rendszerét? Hogyan vesztek el az adatok, vagy hogyan lopták el azokat? Hol vannak azok jelenleg? Elég tapasztalat-e az IT-csapat az ilyen típusú ügyek megfelelő kezelésére? Meg tudják-e fékezni az adatszivárgást? Le kell-e állítani a szervert? Szükség van-e pótszerverre? Rendelkezésre áll-e az ilyen jellegű katasztrófa helyzetek kezelésre kidolgozott terv? Azt hogyan kell végrehajtani?