Drágább a nők élete, mint a férfiaké

Többe kerül nőnek lenni, mint férfinak – igazolódott be egy tanulmányból, amit New Yorkban készített az amerikai fogyasztóvédelmi hatóság (DCA) arról, hogy az egyes termékek nőknek szánt változatáért mennyivel fizetnek többet a nők, mint a  férfiak. Közel 90 különböző márka összesen 800 termékét vizsgálták, üzletekben és online értékesítéseknél is. Voltak közte játékok, ruhák, gyerekruházat, tisztálkodási szerek is.

Átlagosan az egyes termékek női változata 7%-kal került többe, mint a férfiaké:

  • a játékokért és kiegészítőkért 7%-kal
  • a gyerekruhákért 4%-kal
  • a felnőtt ruházati cikkekért 8%-kal
  • a tisztálkodási szerekért 13%-kal
  • az időskori otthoni egészségügyi ellátási termékekért pedig 8%-kal

fizetnek többet a nők, mint a férfiak. Tovább is élnek.

A tanulmány végigköveti az átlagos fogyasztó életútját a gyerekkortól  az idős korig. 35 termékkategóriából 5-öt találtak, amelyekben a termékek női fogyasztói ára magasabb, mint a férfi fogyasztóké. A mintában a DCA úgy találta, hogy az életút során a női termékek 42 százalékban, míg a férfi termékek 18 százalékban kerülnek többe.

Egy nő életében “jelentős” a pénzügyi hatása a nemi alapú árazási különbségeknek – állapítja meg a DCA jelentés.

1994-ben, Kalifornia államban vizsgálták a nemi alapú árazás kérdését.  A becslések szerint a nők éves  szinten körülbelül 1351 $ “gender adó” -t fizetnek az ugyanazon szolgáltatásért, mint a férfiak.

Szerintem, ha a szolgáltatásokat bővebben vizsgálnánk, még nagyobb különbség jönne ki. Pl. Szépségápolás, fodrász, kozmetika, fogamzásgátlás, orvosi vizsgálatok, kezelések stb.

  Vessük ezt össze azzal a felméréssel is, hogy a nők átlagosan 80%-át keresik a férfiakénak ugyanolyan munkakörben.

Tovább>>>

<<  Vissza