Többe kerül nőnek lenni, mint férfinak – igazolódott be egy tanulmányból, amit New Yorkban készített az amerikai fogyasztóvédelmi hatóság (DCA) arról, hogy az egyes termékek nőknek szánt változatáért mennyivel fizetnek többet a nők, mint a férfiak. Közel 90 különböző márka összesen 800 termékét vizsgálták, üzletekben és online értékesítéseknél is. Voltak közte játékok, ruhák, gyerekruházat, tisztálkodási szerek is.
Átlagosan az egyes termékek női változata 7%-kal került többe, mint a férfiaké:
- a játékokért és kiegészítőkért 7%-kal
- a gyerekruhákért 4%-kal
- a felnőtt ruházati cikkekért 8%-kal
- a tisztálkodási szerekért 13%-kal
- az időskori otthoni egészségügyi ellátási termékekért pedig 8%-kal
fizetnek többet a nők, mint a férfiak. Tovább is élnek.
A tanulmány végigköveti az átlagos fogyasztó életútját a gyerekkortól az idős korig. 35 termékkategóriából 5-öt találtak, amelyekben a termékek női fogyasztói ára magasabb, mint a férfi fogyasztóké. A mintában a DCA úgy találta, hogy az életút során a női termékek 42 százalékban, míg a férfi termékek 18 százalékban kerülnek többe.
Egy nő életében „jelentős” a pénzügyi hatása a nemi alapú árazási különbségeknek – állapítja meg a DCA jelentés.
1994-ben, Kalifornia államban vizsgálták a nemi alapú árazás kérdését. A becslések szerint a nők éves szinten körülbelül 1351 $ „gender adó” -t fizetnek az ugyanazon szolgáltatásért, mint a férfiak.
Szerintem, ha a szolgáltatásokat bővebben vizsgálnánk, még nagyobb különbség jönne ki. Pl. Szépségápolás, fodrász, kozmetika, fogamzásgátlás, orvosi vizsgálatok, kezelések stb.